Monday, September 5, 2011

PGM-IRZeeBuk


Topi lama hilang..aku ganti ngan topi baru
Tak dpt dikesan topi aku yg lame (sampaila skrang ntah kemana. Makhluk manela yg cilok topi aku). Topi aku nih skang dah buruk gler. Dulu aku suke jaga elok-elok. Skang dah 3tahun..dah banyak kerja lasak yg di buat di plant, akhirnya topi putihku menjadi kelabu. Oh topi nih kena tukar 3tahun selepas expired datenye.. topi nih aku dah tukar pada March 2012~~


Time shutdown bulan Februari 2011
Buat kerje kat cyclone tuk ukur spigot, check voltex dll. Time shutdown adalah waktu untuk hitamkan muke sbb kena berjemur di bwah sinaran matahari. Memang tak leh nak cover-cover. 5jam berjemur..mane tak hitam beb. Nak putihkan muke balik tunggu la lagi seminggu.Sobsob..~~


Melepak kat kedai kejap lepas abes waktu kerje
Dlu-dlu aku makan kat kedai dulu sblm balik kerje. Sebelum aku menjumpai aktiviti aerobik n poco-poco di waktu ptg.



Time ni aku lepak kejap lepas duk dalam Bilik ozone wat projek WWT..

Letih gler! Projek nih bjaya cume xdpt di apply kat plant sbb costnye tinggi.. Buat kerja kat bilik ozone selama seminggu bleh gler sbb 10jam tak leh lepak balik opis coz kena control parameter test sepanjang mase. Lebih2 agi kalau Danial masuk mlm, aku kn jalan projek nih sorang2. Haruuuu..


Time kn amik gmbar nak letak lam carta organisasi MET
Tp nih posing yg salah. patutnye muke tgk ke dpn..Pic nih tak menjadik.Aku kena posing gaya yang agak skema tuh letak lam cart kat opis. Takpe..kamera aku, suke ati aku nk posing camne ek~~


Time nih kul 5 lebih..tunggu mase nak balik
Tangan aku..Muke si Zahril. Sebelah si Zahril tuh aku tak sure la sape?


Ruang kerjaku
Nie la tempat aku buat kerja a.k.a meja aku lam opis MET..sebelah kiri aku meja Mr.Rusdi manakala belah kanan aku meja Zahril. Depan meja aku dipenuhi file-file projek. Lam opis nih ade 8org semuanya ( tak termasuk geng Tech)


 CAR 9018
Hilux nih dah jadi scrap. Bile hilux br nk smpai nih. Skang kitorg terpakse meminjam hilux operation atau hilux maintenance je.


Kasut Red Wingku size 5
Kasut aku yg dah buruk. Aku dah beli kasut red wing yg br tp sgt2 takut/seriau nk pakai sbb takut hilang/org kebas (sebab harga hampir 1k..) Kalau hilang agak2 ape perasaan aku~~


Jam G-shock n topi
Lepak lm surau tunggu waktu nk solat asar. Mase sorang2 lam surau tak tau nk buat ape


Dalam hilux odw nak naik plant dr workshop
Aku ade lam hilux tuh. Yg bwak hilux tuh pakcik Suib.. yang nmpak kepala tuh si adibah n dalam tuh ade aku n Zeda. Masa staff brief kat mining


Aku yang telah selesai kerja
Masa nih plant shutdown. Sbb tuh aku agak kekotoran disamping cuaca yg amat panas. Muke akupun semakin hari semakin hitam tp redha je sbb kerja. Apsal aku tak ditakdirkan jadi model je..wakakaka


Hello hello!
Duk bercakap phone ngan papa masa lam lab. Kasut basah maknanya aku baru dari preparation area


RIL tank (safety first)
Pandangan dr bwah ril tank. Kalau jadi nk buat plant expansion, akan tambah lg 4@5 bijik tank lg.
Data-data aku dah kasik bos. Tp tak tau keputusan management lagi. Lagi bertambah tank, lagi banyak kerje met akan bertambah.


Di prep area
Arini aku sgt lapang n free so aktiviti membersihkan botol sample yg byk. Time aku free je aku layan kerje nih. Bile aku tensen dgn report yg aku kn buat


Waktu kerja yang serius
O3 generator nih Zahril pye projek. Aku nk air feed yg masuk kat pump die je sbb projek aku chlorination


Supervisory Development Training
Aku satu team ngan mining maintenance, rehab dan mining. Kitorang training selama 2hari. Kena buat aktiviti2 yang tak memeningkan kepala sgt. (untuk tgk supervisor pye team work mcm mana) Maklumla bile semua kepala-kepala kn akur pd satu kepala..


Arini Plant Trial dosing polymer dalam tank (berada di meja)
Tapi dsbbkan ade sedikit masalah, terpakse stop kejap (dah separuh hari dah pun)
So duk kat opis luh la..meneliti report2  mn yg belum siap.


Plant shutdown.. ok p plant semua...kite nak tuka cyclone part...
Arini mase tuk hitamkan muke..sebulan amik masa nak putihkan muke tapi lam sehari berjemur, bleh hitam legam sekelip mata...(T_T)


Si rabbit..miahahaha~~
Atas detox tank yg panas.. patutla aku smkin hitam




Jom pulang!!
5.30pm wei..cuace mcm mau hujan nih




Spek mataku yg ku beli dgn rege RM700..
(mahal dr kasut redwingku)
Arini aku dpt voucer dr pihak safety sbb antor hazard report terbanyak.. MET dpt 47% untuk tahun 2012.
Peh aku berjaya menaikkan matarbat MET.wakakak


Aku dan Syazly dpan Knelson
Aku duk tgk knelson SGM.. kecik skit dr PGM pye


Aku n Izwan plak
Baru2 sampai SGM.. tak berpeluh agi..kehkehkeh


Aku n SGM and PGM
Jagan, Razak (Superitendent), Izwan, aku, Chemist SGM and  Masrul (superitendent)
**Masrul dah jd Superitendent beb!!..


Dalam Hilux









1 comment:

Unknown said...

😭😭😭
Perlahan-lahan aku terima.
Tc

Post a Comment