Thursday, October 4, 2012
Sunday, September 30, 2012
Perkembangan Kuyi 10bulan
Kusyairie di dpan gatenye
Melakukan pergerakan yang lebih banyak
Kuyi dah boleh merangkak dengan baik menggunakan tangan dan lututnya, dengan anggota-anggotanya lurus dan tubuhnya selari dengan lantai. Dan jugak dah boleh duduk dengan yakin dan mungkin boleh berjalan sambil memegang perabot.
Memegang dengan jari-jemarinya
Kuyi boleh mengangkat objek kecil menggunakan ibu jari dan jarinya dengan tidak perlu mengampukan pergelangan tangannya di atas permukaan yang keras. Dia berminat dengan barang-barang kecil dan akan menjilat-merasanya; ini adalah okey selagi barang itu boleh dimakan dan tidak terlalu kecil sehingga menyebabkan Kuyi tercekik.
Personaliti yang berkembang
Kuyi mula menjadi sangat sosial, memberikan senyuman besar kepada semua orang atau sebaliknya menjadi lebih penyegan dan menyembunyikan mukanya apabila berjumpa dengan orang yang tidak dikenali. Dia akan mengulangi bunyi, memberikan tanda isyarat tertentu untuk mendapatkan perhatian mami
Bercakap dengan Kuyi yang ‘bermulut murai’
Kuyi sudah mula memahami banyak perkataan dan frasa yang mudah,
Wednesday, July 11, 2012
Pengalaman Premium beautiful
Day-1
Hari pertama pakai 5minit aje.. tp bab nak g toilet aku pling malas. Nak kn pakai balik tuh aishehhh..nak buangnye senang aje. salah pakai sakit n lebam2.. menyebabkan aku jd malas n xbsemangat je.. org kt pakai pb boleh hilangkan sakit belakang.. aku?? takpun!! Berat harini 55kg okiess
Day-2
Pakai 5minit aje jugak.. sbb aku dah biase pakai corset2 nih, cume tak amal hari2 je. hari kedua nak makan nasi sakit skit mcm kn tekan kat perut. masih lg rase sakit kalau pakai
Day-3
Agak lmbat td bangun so kalut. tapi berjaya la pakai. senak kat perut..tak sabar nak balik umah nak buang. tp time aku basuh, tadedpun kuar air hitam2 tuh??
**apsal aku tgk kebanyak agent pb kebanyakannye gemuk2 tp suh kite beli pb??what da. Yg nih mmg aku tak paham...~~N apsal dorang bleh p jalan2 lepas menjual pb? Lepas dpt duit customerkan?? n slalu je buat blog bagusnye pb nih.. satu agi..kebanyakannye misti org melayu..
Hari pertama pakai 5minit aje.. tp bab nak g toilet aku pling malas. Nak kn pakai balik tuh aishehhh..nak buangnye senang aje. salah pakai sakit n lebam2.. menyebabkan aku jd malas n xbsemangat je.. org kt pakai pb boleh hilangkan sakit belakang.. aku?? takpun!! Berat harini 55kg okiess
Day-2
Pakai 5minit aje jugak.. sbb aku dah biase pakai corset2 nih, cume tak amal hari2 je. hari kedua nak makan nasi sakit skit mcm kn tekan kat perut. masih lg rase sakit kalau pakai
Day-3
Agak lmbat td bangun so kalut. tapi berjaya la pakai. senak kat perut..tak sabar nak balik umah nak buang. tp time aku basuh, tadedpun kuar air hitam2 tuh??
**apsal aku tgk kebanyak agent pb kebanyakannye gemuk2 tp suh kite beli pb??what da. Yg nih mmg aku tak paham...~~N apsal dorang bleh p jalan2 lepas menjual pb? Lepas dpt duit customerkan?? n slalu je buat blog bagusnye pb nih.. satu agi..kebanyakannye misti org melayu..
sebab nih la aku berusaha dengan pb.. kalau pakai 8jam = 7200kalori.. betui kaaa??'
Day-4
Macam still terpakse redha dengan keketatan pb.. oo tp ade org tegur aku nampak kurus.. ( kurus la sbb pakai pb. Kang balik umah ptg kang..nmpak gemuk balikla?)
Friday, June 15, 2012
Pakaian yg aku suke
Palazzo pants.. yang stylo nih.. aku suke designnye dengan butang 2 kat depan tuh.warnapun menarik.. Gojesss~~
Cardigan yg knit lace kollar nih. Warnapun mcm yellow mustard gituh.. Peh cantik...wink wink sgt!
Ohhh boyfriend blazer nih pun suke.. warna biru gelap..ok la kan. Modelnye nampak kurus plak bile memakainye. aku?? OMG!
Handbagnye yg berwarne hitam..classic tp nampak elegen..kan kan kan~~~
Well well well... u know me.. aku kan suke cardigan.. haha.. yg nih red kaler mahh
Besides that, aku pun suke maxi dress.. This colour sgt sweet..Miahahahah
I've won!!!!
We're pretty sure that everyone must be itchin' to know who the winners of our recent Su Estilo Anniversary Giveaway Contest are... so here is the list! Thank you for the overwhelming response and don't give up those of you who did not win. We promise more giveaways to come! ♥
Winners kindly PM us your email addresses (by end of tomorrow, Friday 22 June 2012) and we will respond accordingly. If we do not hear from you, we reserve the right to select the next random winner!
CONGRATULATIONS TO:
1. Sharmini Muniandy
2. Nurul Aze Alia
3. Geraldine Yong
4. Ally Low
5. Tengku Rabieah --> aku
6. Elena Sunshine
7. Jessica XiaoWen
8. Yvonne Kiew
Cardigan yg knit lace kollar nih. Warnapun mcm yellow mustard gituh.. Peh cantik...wink wink sgt!
Ohhh boyfriend blazer nih pun suke.. warna biru gelap..ok la kan. Modelnye nampak kurus plak bile memakainye. aku?? OMG!
Handbagnye yg berwarne hitam..classic tp nampak elegen..kan kan kan~~~
Well well well... u know me.. aku kan suke cardigan.. haha.. yg nih red kaler mahh
Besides that, aku pun suke maxi dress.. This colour sgt sweet..Miahahahah
I've won!!!!
We're pretty sure that everyone must be itchin' to know who the winners of our recent Su Estilo Anniversary Giveaway Contest are... so here is the list! Thank you for the overwhelming response and don't give up those of you who did not win. We promise more giveaways to come! ♥
Winners kindly PM us your email addresses (by end of tomorrow, Friday 22 June 2012) and we will respond accordingly. If we do not hear from you, we reserve the right to select the next random winner!
CONGRATULATIONS TO:
1. Sharmini Muniandy
2. Nurul Aze Alia
3. Geraldine Yong
4. Ally Low
5. Tengku Rabieah --> aku
6. Elena Sunshine
7. Jessica XiaoWen
8. Yvonne Kiew
Monday, May 21, 2012
Gelagat Kusyairie
Kuyi: Oooohhh Malam ni ade bola ek papa?
(mode: papa ajak layan bola mlm nie.kihkihkih)
(mode: papa ajak layan bola mlm nie.kihkihkih)
Kuyi : Tak sabar nih papa..bile nak start?? oh dah nak start...rilex rilex...
Kuyi : Nak gol dos ni papa..gol gol... GOL!!!
(mode: bersemangat waja)
(mode: bersemangat waja)
Kuyi : OMG! OMG! Tersasar plok bolanye..aduiiii
Kuyi : Pa! Bola nak kemana tue?? Bakpe bola g ke gol kite nih?? Aikkk aikkk...
Kuyi : Uhukkkk.. Papa kite nak kalah dos ke nie??
(mode: mule sedih)
(mode: mule sedih)
Kuyi : Heeeeeee Pa..kite kaloh dos owkkk... Man City kalah pa..
(mode: muke toye)
**Mami tido kruhhh kruhhh~~
Tuesday, May 8, 2012
Sihat dengan herbalife
HERBALIFE...produk yg aku guna skrang...
Buku komik (anime) untuk dijual
Buku anime 2nd hand tuk dijual...murah2!..akan di update soon















